Arhivă : Știri din Brașov Înapoi
Ping pong între Dan Air, ROMATSA și conducerea Aeroportului Brașov – Ghimbav!
Aeroportul
Internațional Brașov – Ghimbav, inaugurat ieri, are program de
funcționare de la ora
07.00 la ora 19.00.
Compania
aeriană Dan Air acuză că trebuie să devieze spre alte aeroporturi
zborurile sale programate în afara acestui interval.
Reprezentanții
acesteia susțin, într-un comunicat de presă, că au primit
asigurări din partea conducerii aeroportului încă din luna mai că
pot decola de la Brașov în afara celor douăsprezece ore de
program.
„Cadrul
legislativ permite transportatorilor aerieni să opereze inclusiv în
spații aeriene și pe aeroporturi necontrolate. Astfel de
aeroporturi se regăsesc în multe țări din Uniunea Europeană (…)
am prezentat soluțiile prin care aeroportul Brașov poate opera
chiar și în lipsa acestor servicii. Reprezentantul aeroportului
Brașov ne-a asigurat de fiecare dată că poate oferi cele două
lucruri esențiale de care DAN AIR avea nevoie pentru a opera în
condiții de siguranță (...)
Fiind asigurați în mod constant de către aeroportul Brașov că
putem fi deserviți la orice oră, am continuat promovarea
serviciilor noastre și am făcut promisiuni pasagerilor noștri pe
care astăzi (n.r. ieri, 15 iunie), la primele zboruri inaugurale, nu
le-am putut menține in totalitate”, au transmis cei de la Dan Air.
La
rândul său, directorul Alexandru Anghel confirmă că aeroportul
poate asigura servicii și în afara intervalului 7-1, dar în
anumite condiții:
"Aeroportul
poate asigura servicii și în afara programului
07.00 – 19.00, numai
că în
momentul
de față există un
NOTAM care
închide, care anulează procedurile de zbor în afara programului.
Deci
nu este problema de la Aeroport,
este o
problemă
legată de comunicările aeronautice pe care și dânșii le-au
luat la cunoștință. Deci, la nivelul Autorității
și la nivelul ROMATSA,
practic, se
gestionează din punct de vedere al
siguranței.
Se
analizează dacă să se opereze fără control de trafic. După ora
19.00
nu
mai sunt asigurate servicii de dirijare".
Pentru
o funcționare non-stop a aeroportului, ar fi trebuit să mai
așteptăm un an și jumătate până la inaugurare, ne-a spus
directorul regional al ROMATSA, Florin Manta.
Tot
el ne-a explicat ce a însemnat pregătirea controlorilor
responsabili să vegheze traficul aerian:
"Încercați să vă imaginați că aici nu este doar un aeroport nou. Este și un spațiu aerian nou. În sistemul de pregătire al controlorilor de trafic, exact ca și în sistemul de pregătire al piloților, pregătirea se face «on job training». Adică trebuie să fie unul cu experiență care predă unuia nou. Aici nu există niciun controlor cu experiență în lumea asta care a mai dirijat pe Brașov. Deci numărul meu de controlori de trafic este limitat din punctul ăsta de vedere, la acest moment. Acum avem 5. ROMATSA a încheiat acum un an și jumătate un acord cu Aeroportul Brașov în care s-a stabilit că programul va fi de 12 ore”.
Sursa foto: Radio România Brașov FM