Arhivă : Știri din Brașov Înapoi
Academia Profesorului Digital a ajuns la Brașov. Dascălii, instruiți cum să-și facă lecțiile atractive și cum să evalueze corect elevul din online
Cum să-și facă lecțiile atractive,
folosindu-se de ceea ce există în mediul online, dar și cum să
evalueze cunoștințele dobândite de elevi în mod real. Este ceea
ce vrea să ofere Academia Profesorului Digital, care a ajuns și la
Brașov.
Vorbim
despre o inițiativă derivată dintr-un alt proiect, ce i-a avut în
centru, inițial, pe elevi, cu un program de ore remediale. Mai
exact, cei de la Alianța pentru Educație Remedială, au pus la
punct un tip de școală online, cu găzduirea lecțiilor pe o
platformă dedicată, cu evaluare standard, printr-o altă platformă,
și cu resurse digitale cuprinse într-o bibliotecă online.
“Am
reușit
cu ajutorul tehnologiei să
punem pe picioare, în
mai puțin
de două
săptămâni,
o școală
pentru 3.000 de elevi, cu 47 de profesori de la clasele I-VIII care
au
oferit, de două
ori pe săptămână,
în
format digital, cursuri de română și
de matematică. Elevii
au fost evaluați
la începutul
și
la finalul acestui program de aproximativ 10 săptămâni
și, astfel,
am demonstrat un progres de 2-4 puncte. Practic, am demonstrat că
putem cu ajutorul tehnologiei să
facem mult mai mult și
să
avem un impact mult mai mare decât
am fi reușit
în format
fizic”, a explicat reprezentantul
inițiatorilor proiectului, Evelina Necula.
Academia
Profesorului Digital a avut, ieri,
primul modul. În următoarele 4 săptămâni vor urma altele, cu
frecvență săptămânală, și mai mult, profesorii înscriși vor
avea la dispoziție și manuale în format pdf.
„Experiența
școlii remediale ne-a arătat că, de fapt, pentru mulți dintre
profesori lucrul cu instrumentele digitale nu a devenit un refllex,
așa cum ne-am fi așteptat. Cursuri de competențe digitale s-au tot
făcut în ultimii 10-15 ani, dar cursurile respective nu au reușit
să atingă decât cumva la suprafață abilitățile profesorilor
din acest punct de vedere. Noi mai foloseam până în pandemie
diferite instrumente - platforme sau software – la o lecție
demonstrativă, când mai venea câte un inspector, dar nu le-am
integrat în mod firesc în actul educațional, să facem asta în
fiecare zi”, a precizat Marcel Bartic, coordonator
al programului.
Sunt aproximativ 500 de dascăli înscriși
pentru modulele derulate hibrid sau online la Brașov. Dascălii spun
că este nevoie de astfel de inițiative.
„Sunt
foarte utile profesorilor din învățământul
nostru de masă,
indiferent
de nivelul
în care predau, în ideea în care ei vor descoperi cum să îmbine
anumite instrumente
care le
fac munca mai ușoară. Profesorul
o să descopere că
își poate transforma o lecție banală,
simplă
- predată tradițional
cu cretă
și tablă
-
în ceva extraordinar de interactiv care, bineînțeles, va atrage
copiii", a
spus profesorul
de limba și literatura română, Anca Mocanu.
Un
program similar, de dezvoltare a competențelor digitale ale
dascălilor, are și Ministerul Educației. La începutul pandemiei,
când școala a intrat în online, o parte dintre dascăli s-au
adaptat rapid la predarea online. Deficitară a rămas evaluarea
onine.
„Instrumentele
de evaluare care să ducă la rezultate corecte au fost punctul
sensibil. Atunci am observat că nu știm să evaluăm standardizat
ceea ce nu se întâmplă în fața noastră. Un copil putea, până
la urmă, să beneficieze și de ajutorul unui părinte sau de un
research făcut în acel moment pe Google. De aceea cred că aici
rămâne o provocare pentru sistem - să lucreze cu aceste teste
standardizate care pot să fie aplicate în condiții de acuratețe
și atunci când nu se derulează în clasă, în prezența
profesorului. Așteptăm ca până la urmă și aceste modele să fie
preluate în sistemul public, evident, într-o formă flexibilă”,
a precizat Mihaela Popa, director
al
Casei Corpului Didactic Brașov.
Academia Profesorului
Digital este inițiată de Alianța pentru Educație Remedială, care
vrea să ducă proiectul în cât mai multe orașe din țară.
Sursa foto: arhivă