Arhivă : Știri din Brașov Înapoi
Ce spun reprezentanții IMM-urilor din Brașov despre noile măsuri fiscale?
Noile măsuri fiscale așteptate să intre în vigoare din 2024
dezechilibrează mai multe domenii de activitate din România. Pe lângă
numeroasele sectoare care vor fi afectate de noile modificări, meșteșugarii
aduc și ei aminte că vor avea de suferit.
Și asta pentru că, de anul viitor va crește baza de
impozitare pentru cei care au PFA-uri sau Întreprinderi Individuale. Mai exact,
contribuția la sănătate nu va mai fi plătită pentru 6 salarii minime pe
economie, ci pentru 12. Un lucru ce s-ar traduce prin mai puțini bani în
buzunarul artizanilor sau chirii pentru ateliere plătite cu greu. Artizanul
brașovean, Gabriela Bularca, a comentat subiectul la emisiunea „Vocea Brașovului”,
de la Radio România Brașov FM:
„Este nevoie de o mai mare susținere pentru întreprinderile
mici și mijlocii, iar aici mă refer strict la meșteșugari, cei care sunt
încadrați în general la Codul CAEN 3299, adică manufactură, pentru că un produs
realizat prin manufactură, prin lucru manual, necesită mult mai mult timp de
elaborare. Ar trebui să existe anumite taxe mai mici sau mai mari, în funcție
de procentul de lucru manual inclus în valoarea unui produs. Sunt situații în
care un produs poate să ia și 2-3 săptămâni de realizare, aici mă refer chiar
la o ie lucrată manual, ori pentru aceste obiecte ar fi un mare sprijin să
existe efectiv taxe zero”.
De noile măsuri fiscale se lovesc și micii producători.
Antreprenorii din domeniu sunt de părere că statul nu îi încurajează pe micii
producători, iar astfel prea puțină producție locală ajunge la români. Dublarea TVA-ului la anumite produse va avea
un impact negativ pentru producători, susține Cosmina Dinu, cofondator al celei
mai mari rețele de producători și fermieri locali din România:
„Dublarea taxelor pentru aceste produse nu văd cum poate să
ajute pe cineva, în niciun caz pe producător, care brusc va veni cu un produs
mai scump pe piață către consumatorul final. Asta clar îl va scoate din
preferința consumatorului. Va vinde mai puțin, va pierde, va ieși poate din
afacere. În cazul extrem, consumatorul se va orienta către alte variante, poate
nu locale”.