Arhivă : Știri din actualitate Înapoi

Radio Romania Brasov 93.3 FM - Mereu la inalțime ! - Asculta LIVE - Postul tău de știri și informații de actualitate din Brașov, naționale și internaționale! - Radio Romania Brasov 93.3 FM - Mereu la înalțime ! - Asculta LIVE

Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmați pentru a obține certificatele Covid digitale de călătorie

Publicat: miercuri, 30 Iunie 2021 , ora 10.21
Sursa foto: vaccinare.covid
Sursa foto: vaccinare.covid
Platforma de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele de călătorie digitale UE este pregătită pentru lansarea de joi, informează AGERPRES.


Astfel, de la 1 iulie, puteți accesa portalul web https://certificat-covid.gov.ro.


Potrivit STS, interfața aplicației este intuitivă, iar certificatul se obține în mai puțin de 10 pași:


1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.



2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.



3. Se accesează butonul verde “Certificat nou'”.



4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.



5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul “CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea “Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: “Țara care a emis pașaportul”, numărul “pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.



6. În funcție de categorie, se completează:



* Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.

* Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.

* Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.

* Se apasă butonul “Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

* Ulterior, în secțiunea “Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Potrivit STS, certificatul este gratuit, însă în cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților. De asemenea, timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.



Cum se folosește certificatul de călătorie:



La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate - prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format pdf, a documentului, care se poate tipări.

De asemenea, certificatul poate fi obținut în format letric prin intermediul primăriei în raza căreia își are domiciliul persoana, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, a fost operaționalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25.

În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat - rapid sau PCR.

STS reamintește că certificatul nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecțiune sau dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică.

Certificatele includ un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătura digitală este pusă la dispoziție de STS, astfel încât cetățenii nu au nevoie de o semnătură digitală proprie.

La intrarea în orice stat membru al Uniunii Europene, certificatul poate fi prezentat atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

Sursa articol: AGERPRES

Radio România Brașov FM